2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü
02 Nisan 2024

2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

Çocukluk Çağı Ruhsal ve Gelişimsel Bozukluklar yelpazesinde yer alan Otizm Spektrum Bozukluğunun farkındalığını arttırmak için nisan ayı boyunca etkinlikler düzenlenmektedir.

Otizm için KIRMIZI IŞIK YAK !

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), erken çocukluk döneminde başlayan karşılıklı sosyal iletişim ve sosyal etkileşim alanlarındaki yetersizlikler ile birlikte kısıtlı ve tekrarlayıcı davranışlar, ilgiler ya da etkinlikler ile seyreden nörogelişimsel bir bozukluktur.

 

YALNIZ DEĞİLSİNİZ!

 

Günümüzde 36 çocuktan biri Otizm Spektrumunda dünyaya gelmektedir.

Otizm sıklığının gün geçtikçe arttığı bilinmekle birlikte erken tanı ve doğru eğitsel yaklaşımlarla olumlu gidişat sağlanabilir. Bu nedenle otizmin uyarıcı belirtilerine karşı dikkatli olmalıyız.

Bir çocuk; ismine seslenildiğinde bakmıyorsa, göz teması kurmuyor ya da çok kısa kuruyorsa, oyun ilgisi yoksa, istekleri için işaret parmağını kullanmıyor, ima etmiyor ya da sizin işaret ettiğiniz yere bakmıyorsa, komutları almıyorsa, motor taklit becerileri yoksa, sizin iletişim çabanıza sözel ya da sözsüz (gülümseyerek, jest-mimikleri ile) katılmıyorsa, konuşması gecikmiş, anlamlı kelimesi yoksa, bunun yerine kalıp şeklinde tekdüze cümleleri varsa mutlaka profesyonel değerlendirme alınması önemlidir.

Otizm spektrum bozukluğunda her çocuk farklı klinik özelliklerde olabilir, her çocuk kendi özelinde değerlendirilmelidir.

Otizm Spektrum Bozukluğu’nda toplumsal farkındalığın artması ile; erken tanı konulması, çocukların erken müdahale ile daha iyi bir işlevsellik düzeyine ulaşması, toplum içinde uyum süreçlerinin daha iyi olması mümkündür.

Otizm belirtileri arasında;

 

-          Göz teması kurmama,

-          İsmi ile seslenildiğinde dönüp bakmama,

-          18 ayda kelime düzeyinde konuşmama,

-          2 yaşında iki kelimelik cümle kurmama,

-          Oyuncaklara ilgisiz olma ya da amacına uygun oynamama,

-          Akranları ile iletişim kurmama, etkileşimde bulunmama ya da daha sonraki dönemlerde kazanılmış becerilerde gerileme veya kayıp olması yer almaktadır.

 

<<Çocuğunuz da yukarıdaki kriterlerden birini gözlemlerseniz; Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Uzmanlarına Başvurunuz.>>


  • 1
  • 2